جوابیه معاونت درمان به مطلب مندرج در سایتها تحت عنوان, رکوردی دیگر توسط کادرهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد,

جوابیه؛

جوابیه معاونت درمان به مطلب مندرج در سایتها تحت عنوان, رکوردی دیگر توسط کادرهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد,

  • 1395/03/29
  • خبر کلینیک شهید مفتح
  • 4228
  • 5 دقیقه

جوابیه روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه به گزارش درج شده در سایت های خبری و خبرگزاری تحت عنوان " رکوردی دیگر توسط کادرهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، ویزیت در 3 دقیقه و 30 ثانیه "

جوابیه روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه به گزارش درج شده در سایت های خبری و خبرگزاری تحت عنوان " رکوردی دیگر توسط کادرهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، ویزیت در 3 دقیقه و 30 ثانیه "




بسم الله الرحمن الرحیم



مدیرمسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی استان / خبرگزاری تسنیم




با سلام و احترام:
با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)،در پاسخ به مطلب مندرج مورخ 25 خرداد در سایت خبری، با عنوان  ”کسب رکوردی دیگر توسط کادر پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ” ضمن سپاس از تلاش های تمامی خدمتگزاران صدیق و واقعی عرصه رسانه های خبر و خبررسانی، روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج توضیحاتی جهت اطلاع مردم شریف استان به منظور شفاف سازی موضوع و تنویر افکار عمومی به شرح ذیل ایفاد می نماید.



به استحضار می رساند؛



1-     هم اکنون کلینیک های سه گانه تخصصی و فوق تخصصی شهید مفتح یاسوج با هدف کاهش هزینه های درمانی مردم و عدم لزوم مراجعه همشهریان به سایرنقاط، در کلیه ی بخش ها و تخصص های پزشکی در دو شیفت صبح و عصر فعال است و 55 پزشک متخصص و 18 پزشک فوق تخصص در این مرکز فعالیت دارند که با داشتن دستگاههای تخصصی درمانی مانند سونوگرافی، اکو کاردیوگرافی، اندوسکوپی، کلونوسکوپی، تست ورزش، نوارعصب و مغز، فیزیوتراپی و.... که در این مرکز نصب و ارائه خدمت به مراجعه کنندگان را می نمایند که به دلیل داشتن این پتانسیل ها و دولتی بودن تعرفه ها، شاهد حضور بیماران بسیاری از نقاط مختلف استان می باشیم وارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی با کیفیت مطلوب آن هم با نازلترین قیمت ( با اجرای طرح تحول سلامت ) با تلاش و پیگیریهای مجدانه مسئولین دانشگاه مهیا شده است .



2-     بر اساس طرح تحول نظام سلامت ویزیت پزشکان متخصص در هر ساعت 8بیمار و روانپزشکان در هر ساعت 6 بیمار می باشد که این امردر کلینیک شهید مفتح یاسوج اجرا و سقف نوبت دهی پزشکان براین اساس تعیین و بر زمان بندی حضور و ویزیت پزشکان نظارت جدی اعمال میگردد و احیانا"در مورد خاصی که موارد فوق رعایت نگردیده تذکرات لازم به پزشکان داده شده است.



3-     در خصوص سیستم  نوبت دهی جهت هر یک از پزشکان بر اساس سقف ویزیت تقسیم بندی شده، در کلینیک های شهید مفتح یاسوج به چهار شیوه اینترنتی، تلفنی، نوبت حضوری و رزرو حضوری برای عموم مردم ارائه می شود که تمام روش های ذکر شده فعال بوده و جهت دریافت نوبت بالغ بر 80 درصد تخصص های پزشکی موجود در کلینیک از ساعت 7 صبح لغایت 9 شب ارایه نوبت انجام میشود .



4-     یکی از مشکلات اصلی درمانی کمبود فضای فیزیکی کلینیکی است که باعث بروز مشکلاتی در ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می شود و با توجه به دولتی بودن تعرفه های درمانی این مرکز  و علیرغم فضای بسیار محدود کلینیک که منجر به محدودیت پذیرش بیمار، همراهان و همچنین امکان جذب متخصصین دیگر را در این فضا غیرممکن کرده،اما به طور متوسط روزانه 2500 و ماهیانه 45000 بیمار نوبتدهی و پذیرش می شوند، که قطعا بدون برنامه ریزی امکان ارایه چنین حجمی از نوبت دهی جهت مراجعه کنندگان وجود ندارد ضمن اینکه اگر قرار بر ارایه  نوبت اضافه بر توان متخصصین و فضای فیزیکی موجود به مراجعه کنندگان باشد، پس سقف ویزیت،مدت زمان ویزیت بیمار و ارتقاء کیفیت ویزیت به چه سرانجامی دچار میشود؟



5-     آنچه بایستی مورد توجه و اهتمام جدی رسانه ها قرار گیرد توسعه و ترویج فرهنگ مراجعه به پزشک و مراکز درمانی در بین آحاد مردم است، بطوری که 50 درصد مراجعه بیماران به متخصصان بی ربط بوده و اساسا" ناراحتی و امراض بیماران و مراجعه غیر اصولی برخی بیماران برای آگاهی از بیماری خود به پزشکان متخصص ربطی به تخصص آنها ندارد و با فرهنگسازی در نظام سلامت از سوی جامعه پزشکی و با افزایش سطح آگاهی مردم با مراجعه به پزشکان عمومی در سطح اول نظام ارجاع از بروز بسیاری از مشکلات، نبود نوبت،ازدحام زیاد،اتلاف وقت و هزینه های اضافی برای مردم و سیستم درمان کاسته خواهد شد .



6-      در موارد استثناء و در معدود از رشته های تخصصی که کمبود متخصص وجود داشته و تک متخصص می باشند با توجه به سقف تعیین شده گاها" مشکلات نوبت دهی وجود دارد و در مواردی بر اساس درخواست کاذب بیمار نه بر اساس ضرورت و واقعیت بیماری جهت ویزیت پزشکان خاص و نه تخصص خاص مشکل نوبت دهی وجود دارد که راهکار آن با افزایش آگاهی عمومی و بهبود نظام ارجاع پزشک و بیمار قابل ارتقاء میباشد.



7-     با پیگیری و اهتمام ریاست دانشگاه، معاونت درمان و مسئولین استانی در تامین اعتبار لازم برای ادامه تکمیل کلینیک شش طبقه در حال ساخت جدید شهید مفتح با زیربنای پنج هزار و 100 متر مربع که انشاالله تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد، کلیه پزشکان کلینیک های سه گانه در رشته های مختلف در این کلینک مستقر شده و فضای کافی برای جذب پزشکان جدید مهیا و خدمات بهینه و مطلوبتری به بیماران ارائه خواهد شد .



در پایان ضمن تشکر از فرصت داده شده جهت بیان ماوقع و تبادل موضوعات، به این امر اعتقاد داریم که رسانه ها نقش اساسی در ارتقای افکار عمومی و دانش مردم این مرز و بوم دارند و پلی سازنده و بیانی نقادانه در جهت رفاه و امنیت اجتماعی بین مردم و مسئولین جامعه دارند که البته این کانال فکری می بایست در مسیری دو طرفه شکل گیرد، تا ولی نعمتان ما که همانا ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی می باشند از بارش آزادانه افکار بهره مند گردیده و خود به ارزیابی نهایی اقدام نمایند .



 



روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد