امور مالی کلینیک های شهید مفتح
امور مالی کلینیک های شهید مفتح ، در طبقه زیرزمین کلینیک شهید مفتح استقرار دارد .
این واحد ، از دو قسمت عمده حسابداری درآمد و حسابداری هزینه تشکیل شده است
حسابداری درآمد به اموری مانند : وصول وجوه ، ارسال اسناد به سازمانهای بیمه گر ، پیگیری وصول مطالبات از واحد های مذکور و .... می پردازد
حسابداری هزینه نیز حقوق و دستمزد و ... تمامی پرداخت ها را شامل می شود
وظایف کلی مدیریت مالی:
۱) تجزیه و تحلیل و برنامهریزی مالی: شامل متناسب ساختن ساختار داراییها، بدهیها ،بهبود عملکرد و برنامهریزی آتی ؛ مدیر مالی با بررسی سلامت مالی این کلینیک ، نیاز مالی آن را متناسب با عملکرد فعلی و رشد مورد انتظار آتی تعیین میکند. به عبارتی دیگر میتوان این وظایف را اینگونه خلاصه کرد : ۱- کنترل هزینهها؛ ۲- پیشبینی سود ۳- تحلیل بازده و ریسک در تصمیمات مالی
شرح وظائف :
- تهیه وتدوین صورتهای مالی از طریق نظارت مستمر بر عملیات امورمالی و محاسباتی وتنظیم حسابها بر اساس آئین نامه ومقررات حاکم بر تحریر دفتر ها وضوابط مربوطه وصحت وسلامت آنها وتهیه گزارش های موردی مدیریت
- نظارت بر عملکرد پرسنل امور مالی واحدهای اجرائی تابعه .
- نظارت وهماهنگی در اجرای قوانین ومقررات حاکم بر عملیات مالی و حفظ وحراست از اسناد مالی
- تبادل اطلاعات مالی کلینیک های ویژه امام رضا (ع) و شهید مطهری بر حسب مورد با واحدهای تابعه دانشگاه حسب ضرورت ، با هماهنگی با مسئولین مافوق .
- نگهداری وتحویل وتحول وجوه نقدینه ها وسپرده ها واوراق بهادار وپیگیری ونظارت مستمر بر وصول به موقع درآمدها
- اجرای کدینگ (طبقه بندی ) حسابها بر اساس شکل متحد و یکسان به منظور ایجاد وحدت رویه وقابلیت مقایسه گزارش های مالی.
- شناسایی ونگهداری حساب مقداری و ریالی اموال ،ماشین آلات و تجهیزات ودارائی ها
- اطلاع وکنترل تمامی تفویض اختیارات ، به منظور امضاءها ی مجاز در مصرف منابع وفراهم نمودن شرایط هماهنگی بین آنان
- اجــــرا ی عملیـــات مالی درچارچوب بودجه تفضیلی مصوب
- پیگیری و به روزرسانی مانده حساب
- نظارت براجرای روش های متداول حسابداری واجرای دستورالعملهای پیش پرداخت و علی الحساب ، تقسیط بدهی و تضمین ها و انبارگردانی ،رسیدگی به دارائی های ثابت وتنخواه گردان .
واحد های تابعه :
- حسابداری درآمد
- حسابداری هزینه
- اموال
- انبار